Sunday, August 26, 2007

Mysiga Carro.

- Vi var kanske lite barnsliga jag och mina kompisar. Vi hängde inte på stan som många andra i vår ålder. Vi hängde i Tipshallen.
Tävlade ni när ni lekte idrott?
- Aldrig. Det handlade mer om att komma på nya grejer och försöka lära sig dem.

Från dn.se

Som jag alltid misstänkt var Carolina Klüft en klassisk tönt i sina unga år. Skillnaden från oss andra är att vi till slut blev rätt coola ändå. Undrar hur länge det tar för Klüft att fatta att skitgubbe inte längre är ett normalt fredagsnöje när man är 26. Skall bli intressant att se rubrikerna första gången hon tar sig en fylla. Men. Det lär dröja som jag ser det. Vi pratar trots allt om en kvinna som fortfarande anser det vara fult att svära, som är förlovad med sin bästis och som niger när hon tar emot VM-guld.
Tacka vet jag Zizou. Giganten som spöade småglin till rasistpack i Marseille på 80-talet, rökte cannabis på rasterna och avslutade med att sänka Materazzi inför tre och en halv miljard tv-tittare.

1 comment:

Anonymous said...

höll på att spy när 7-kampen precis avgjorts; alla "goa" tjejer visade upp sin fina gemenskap och lack of rivalitet genom att springa segervarv hand i hand...