Thursday, June 26, 2008

Det är bra att vara först.


Jag har varit först med ett par saker. På rak arm:

...Jag var förmodligen bland de första att upptäcka att kalles kaviar funkar utmärkt även på toast...

...Jag var jävligt tidig med att nämna IMDB i speciella kontexter. Vi snackar alltså sent 90-tal här, vid internets genombrott...

...Jag var inte först med att hylla Jonas Game...men han är bra...

...Jag var först med att hylla Tim Borowski...men störst är att jag upptäckte Bastian Schweinsteiger redan 2004...

...Jag var förmodligen först i Sverige med att sitta och dricka Gevalia EBONY (ett kaffe man blir hög av)i mängder framför mitt Championship Manager-spelande...vi snackar tidigt 2000-tal...

...Jag VAR tidigast i min klass med att kolla på Seinfeld. En serie som lite senare upptäckets av hela världen. Andra serier jag upptäckte/hyllade först är bl a Nip/Tuck och Nightstand with Dick Dietrick...

...Jag var tidig och indie med att baissa både Cameron Diaz (överskattad/talanglös) och Angelina Jolie (talanglös/överskattad)...

...med mera...

8 comments:

Tjejlyssnaren said...

Det här är intressant Magnusson, jag känner igen mig. Bortsett från din fäbless för tyska mittfältare nickar jag mig igenkännande igenom alla punkter.

Först Hästpojken, sedan den ohämmade kärleken till friidrotten - och nu det här? Kan inte tänka på vad nästa steg är, blev alldeles för sugen på toast med kalles...

fritz-krister said...

Jag var först med att vara snygg. Tur är väl det!

Anonymous said...

Hehe, gött att se du är i form Filipsson. Här på Sveriges framsida är allt bara bra. Just nu hårdbevakas Oddevold och ivkäll reser jag ner till stan för Gunnilse-IKO. Spännande.

Sen kom jag att tänka på en grej...

...Jag drack inte Gevalia Ebony (var bara 10-12 år och hade ännu inte upptäckt mysteriet med det varma vattnet och bönorna). Däremot varvade jag Championship Manager typ 23 gånger - vi snackar senare hälften av 1990-talet.

För övrigt trevligt att höra att du och Ehler tagit ert förhållande vidare. Att det krävdes friidrott för det är bara vackert.

PS. Jag är först i Sverige med att få en så kraftig respons efter en liten kommentar på ett av Flippzors blogginlägg. Tack

Anonymous said...

Jag upptäckte också Bastian Schweinsteiger under EM 2004, men ska jag vara ärlig trodde jag aldrig han skulle blomma ut såhär.

På tal om Seinfeld var jag först att ge dig smeknamnet Newman.

Unknown said...

...Jag var jävligt tidig med att nämna IMDB i speciella kontexter. Vi snackar alltså sent 90-tal här, vid internets genombrott...

NO SHIT!!

fritz-krister said...

Nu kan du bli först med att läsa den här boken också! Med din favvo-författare.

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=882214

West 8th St. said...

Du Fritz-Krister...den länken var inte till mycket hjälp...

fritz-krister said...

Nej det var den inte, man vet ju aldrig när FRA inkräktar på integriteten. Man måste vara försiktig. Det var iaf Matrina Haags nya bok. Du gillar ju henne!