Wednesday, February 14, 2007

Lördagen är räddad.

Såg till min förtjusning att TV6 tar sitt ansvar som "b-rullarna vi missade alt. dissade från sena 80-talet"-kanalen. Känns skönt. När det gäller långfilmer vet man alltid vad man får på denna berikande frekvens. Det borde vissa tänka på.

När jag var yngre och växte upp i min kärnfamilj hade vi Filmnet. Dåtidens skrytkanal. Minns att de visade Rovdjuret 2 var och varannan kväll. Och trots att jag satt som klistrad framför kanalen missade jag av nån anledning denna milstolpe i Gary Buseys karriär. Tror t o m jag dissade den. Nu vet man ju bättre.

Skönt när man växer upp och inser hur patetisk man en gång var.

Lördag 21.30 , TV6.

1 comment:

eggsetter said...

Mognad säger du, ja. Det är skillnad på nostalgi och superior culture. Du kanske snarare har fastnat i Chamberlains fälla?

"Den har inte hjärta som inte varit vänster innan 30 och den har inte hjärna som inte varit höger efter 30".