Wednesday, February 7, 2007

Axlund replikerar

Från dagens Metro:

"[Pil som pekar neråt i negativ mening] Folk som inte har någon humor så fort det inte handlar om bananskalssnubbleri och förväxlingskomedi á la Stefan och Krister. Ironi är kul och Kristian Luuk ett geni."

Ok, Petra Axlund, frilansjournalist, jag håller med dig om precis allting utom sista fyra orden. Kristian Luuk må vara övermänsklig på att skriva manus, men som väntat är hans återhållsamma, subtila humor för tråkigt i 2 timmars-sändningar, ja även i Sen Kväll Med Luuk tröttnar jag när han snackar.
Men - missförstå mig inte.

Jag älskar svensk 90-tals-ironi mer än livet självt. Killing-gänget är fortfarande mina gudar. Med det vill jag ha sagt att jag hoppas på Henrik Schyffert som nästa stora happening-ankare, Sveriges bästa komiker. Och nästintill omöjlig att bli trött på. Fråga bara Olle.

2 comments:

eggsetter said...

Jag vill ha en kommentar om den senaste deltävlingen också! Keep up the good work.

Och... Hur stor del av manuset tror du att Luuk skriver själv? Jag är osäker...

West 8th St. said...

Äggsättaren//

Tro det eller ej, jag "missade" senaste deltävlingen. När jag tänker på det så gör det inte så mkt... eller , fan, jo det gör det. Nu när jag verkligen tänker på det.

*skjuter mig själv för detta*

Men jag är jävligt glad att jag slapp se Ola Salo älska alla på sin "heta" småländska, hångla med Jeppsson (för vilken gång i ordningen?), bära nån jävla Space Oddity-outfit (för vilken gång i ordningen?) och se ytterligare ett band springa in hos 50-talisterna i stället för att hålla på med det dem EN GÅNG kunde göra bra...(för vilken jävla gång i ordningen?)....


Nej, tacka vet jag Kraftwerk och andra jävligt svåra band...